למי מתאימה מערכת CRM?

תוכנת CRM

המאמר באדיבות  ליד מנג'ר

מערכת CRM זו מערכת ממוחשבת, בתוכנה או בענן, שנועדה לייעל את ההתנהלות של העסק בעיקר ברובד השיווקי ומול הלקוחות. נסביר למי מתאימה מערכת CRM כזאת ומהם החוזקות שלה. 

מערכת CRM לעסק עם לקוחות קבועים 

עסק שעובד עם לקוחות קבועים צריך תמיד להיות עם האצבע על הדופק. וכשאנו אומרים אצבע על הדופק אנו לא מכוונים רק לשרשרת אספקה או לבדיקת יעילות של מסע פרסום כזה או אחר. אנו מדברים על אצבע על הדופק בשמירת הקשר עם הלקוחות השונים. מערכת CRM מאפשרת לכם לנהל יומן פגישות ויומן פעילות, מול כל לקוח. עבור אנשי מכירות, מנהלי מוצר, מנהלים בכלל ובעלי עסקים, מערכת כזאת מאפשרת היכרות עם הלקוח, עם הצרכים השונים, מתן פתרונות, הצעת הצעות משלימות ותיאור דגשים מיוחדים.

מערכת CRM לעסק שעובד עם הרבה לידים  

מערכת CRM מתאימה מאוד גם לעסקים שעובדים או רוצים להתחיל לעבוד על בסיס לידים. מערכת שבנויה נכון יודעת "לשאוב" את הלידים מכל הערוצים הטכנולוגיים השונים. לדוגמא, המערכת מסונכרנת עם עמוד הבית באתר, עם הרשת החברתית של העסק, עם גוגל, עם דפי נחיתה וקמפיינים שיווקיים. אותה מערכת מאפשרת טיפול בלידים בצורה הכי טובה האפשרית, מקליטת הליד, דרך יצירת קשר עם לקוח, תיעוד שליחת הצעות מחיר, סגירת ליד שטופל ועוד. המערכת יודעת לסייע בחלוקת משימות ואפילו טיפול אוטומטי בחלק מהמצבים (למשל מחיקת ליד כפול, שליחת הודעה למנהל על ליד נכנס). 

מערכת CRM לעסק צומח 

אותה מערכת שמתעדת פניות לקוח ופניות אל לקוח, מיועדת לכל עסק צומח. אפילו עסקים לא גדולים, שמכוונים גבוה, חייבים להתחיל לחשוב כמו המקצוענים. כאשר משדרים מסר מקצועי ומסר של מצוינות ללקוחות, הלקוחות מגיבים בהתאם. המערכת עוזרת ליצור מאגר מידע של לקוחות קיימים ופוטנציאליים, היא עוזרת להתנהל מולם בצורה שוטפת וגם במקרים מיוחדים. השקעה בלקוחות, במקרה זה, זו השקעה בעסק גם לטווח הבינוני ולטווח הארוך. 

מערכת CRM לעסקים בשוק רווי  

עסק שפועל בשוק רווי, תחרותי, לא יכול להרשות לעצמו מרווח טעות. כשאתם פועלים מול מתחרים חזקים, אתם צריכים למקסם את הטיפול בלקוחות, מהשלב שבו הם לקוחות חדשים ועד השלב שבו הם לקוחות קבועים. כשחוזרים ללקוח מהר ומגיבים מהר, הוא יודע להעריך את זה ופחות יפזול לעבר המתחרים. ובנוסף, נדרשת מערכת CRM מקצועית וידידותית למשתמש על מנת שכל עובדי העסק יחשפו למידע הרלוונטי אודות הלקוחות בפניה נכנסת או בפניה יזומה. 

השאר תגובה