בניית אתר אינטרנט – 5 כללי חובה!

פיתוח תוכנה - האקריו

נכון לשנת 2016 אתר אינטרנט המייצג את העסק ומציג את שירותיו ומוצריו הוא דבר חיוני. אתר אינטרנט משמע נוכחות באינטרנט, מיתוג באינטרנט ומודעות לכך שבעל העסק תומך בחדשנות טכנולוגית ומבין שכיום כל עסק חייב להיות נוכח באינטרנט על מנת להצליח.

בוחרים בחברה הנכונה

כיוון שרוב האנשים שמתעניינים באתר אינם בעלי הידע הנדרש לבנייתו וכיוון שיש שירותים נלווים רבים הקשורים אל בניית האתר, בעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם מבולבלים ומקבלים את ההכרעה באשר לחברה שתבנה עבורם את האתר וסוג האתר המתאים להם בהתאמה למחיר האטרקטיבי ביותר. לצערנו, צעד זה הוא לעיתים מוטעה, שכן העלות של האתר אינה מעידה שהלקוח ביצע עסקה טובה. מסיבה זו החלטנו לרשום בפניכם במאמר זה חמישה כללים חשובים שיש להקפיד ולקיים בכל הקשור אל בחירת חברה שתבנה עבורכם את אתר האינטרנט.

חמשת הכללים

  1. הסכם עבודה – לא מתחילים שום דבר ללא עריכת הסכם וחתימה עליו. הסכם הוא מסמך שמחייב משפטית ולעולם אין לדעת (וזאת למרות שנציגי החברה נראים הכי נחמדים שיש) אם ומתי "יתהפך הגלגל". בהסכם יש לרשום את כל מה שסיכמתם עם החברה בעל פה, דבר שכולל את סכום העבודה (כולל מע"מ), לוח זמנים, אופן תשלום, שירותים נלווים לאתר ועוד.
  1. דומיין – אם קהל היעד שלכם הוא קהל יעד בינלאומי תמיד מומלץ לקנות דומיין גלובלי ואם מדובר על אתר אינטרנט שקהל היעד שלו הוא ישראלי, דומיין המורכב מאותיות עבריות או שם בעברית, הוא הדומיין המתאים ביותר. במקרה בו אינכם יודעים האם האתר יפנה בעתיד גם לקהל בינלאומי, תמיד מומלץ ללכת על בטוח ולקנות דומיין עם סיומת גלובלית (דוט קום ו- "אחיו"). בנוסף, יש כללים חשובים לבחירת שם דומיין, תמיד יש לוודא שהחברה שבונה עבורכם את אתר האינטרנט יכולה לספק לכם מידע חשוב אודות בחירה נכונה של דומיין.
  1. התאמת אתר – תמיד יש לוודא שהאתר שנבנה עבור הלקוח הוא אתר אינטרנט שמותאם לגלישה גם במחשב נייח, גם במחשב נייד, גם בסמארטפון וגם בטאבלט. כלומר, תמיד יש לוודא עם אותה חברה שלקחה על עצמה את בניית אתרכם שהאתר מתאים לכל סוגי הדפדפנים ושמדובר על אתר רספונסיבי, כלומר אתר אינטרנט שמתאים לכל סוגי המסכים.חקר מתחרים
  1. עיצוב האתר – יש חברות שמציעות ללקוחותיהם לבחור תבנית עיצוב מוכנה לאתר האינטרנט מבין היצע גדול של תבניות עיצוב או את שירותיו של מעצב גרפי שעובד בחברה ויכול לעצב בשביל הלקוח עיצוב לוגו ואתר בהתאמה אישית לאיפיון של האתר ודרישות הלקוח. תמיד יש לוודא שהחברה אליה אתם פונים מציגה בפניכם את שתי האפשרויות ונותנת לכם לבחור את האפשרות המתאימה לכם. עיצוב מותאם אישית הוא עיצוב שעלותו גבוהה יותר אך מדובר על עיצוב ייחודי המותאם לאתר שלכם, עיצוב תבניתי קיים אמנם עולה פחות, אך יש לקחת בחשבון שיש מצבים בהם הלקוח מזהה את אותה תבנית עיצוב גם באתרים אחרים בהם ביקר ומגבש את התרשמותו לגבי החברה שלכם כתוצאה מגילוי זה.
  1. שירותים נלווים– יש חברות שמציעות בנוסף לבניית אתרים גם שירותים נלווים, כמו למשל שירותי אחסון אתרים, אפשרות שהחברה תיקנה עבור הלקוח את שם הדומיין, אפשרות של שירותי שיווק באינטרנט, קידום ברשתות חברתיות ועוד. תמיד יש לבדוק מה היתרונות של השכרת שירותים אלו מהחברה שבונה את האתר שלכם ולהגיע להחלטה הנכונה. בהצלחה!

השאר תגובה