פרסום או קידום בגוגל כל מה שצריך לדעת

פרסום או קידום בגוגל

אדם המחפש היום שירות או מוצר פונה דבר ראשון למנוע החיפוש של גוגל ומציג שאלה או ביטוי. כתגובה, אותו אדם יקבל המון תשובות – כל תשובה היא קישור לאתר או דף נחיתה המציעים פתרון לשאלה או דף שלדעת מנוע החיפוש של גוגל ייתן את המענה הטוב ביותר עבור הביטוי שהוכנס. מספר התשובות מגיע לרב לאלפי, עשרות אלפים ויותר של תשובות אבל האדם הממוצע לא יגיע אפילו לדף התשובות השני ויתרכז בקישורים שהגיעו למקומות הראשונים בחיפוש. פרסום או קידום בגוגל מטרתם היא לוודא כי האתר או המודעה שלכם תופיע באחד מהמקומות הראשונים, אלו שיזכו לתשומת לב הגולשים ויביאו לתעבורה אל האתר.

 

מה זה פרסום מממומן בגוגל?

פרסום בגוגל ידוע גם כקידום אתרים ממומן או SEM. הקידום נעשה על ידי יצירת קמפיין באמצעות כלי של חברת גוגל שנקרא Google Ads. בכלי זה ניתן להגדיר פרמטרים שונים בינם גם תקציב. באמצעות הפרמטרים השונים שהוגדרו בכלי, היסטורית הצלחה של מודעות שפרסמתם, דירוג המודעה וכמות המתחרים על הופעה בתוצאות של חיפוש מסוים נקבעת למעשה עלות הצגת המודעה. החשיפה לגולשים נקבעת על ידי גובה התקציב, איכות המודעות ודיוק הפרמטרים שהוגדרו להצגה. ככל שקמפיין כזה יהיה מוצלח יותר, יחס ההמרה בין כמות החשיפות לביצוע פעולה יגדל. ביצוע פעולה מוגדר כהשארת פרטים, רישום לניוזלטר או מכירה, לדוגמה. גוגל מרוויחה מכל פרסום מודעה בדרך זו והתוצאות יכולות להיות יחסית מידיות.

 

מה זה קידום אתרים אורגני בגוגל?

שיטת קידום נוספת נקראת קידום אורגני או SEO. בקידום אורגני המטרה היא לגרום לגוגל להחליט כי האתר אותו אתם מפרסמים נותן תשובה טובה יותר מהמתחרים לביטויים שהוכנסו למנוע החיפוש. האלגוריתם הקובע עד כמה הדף אותו רוצים לקדם מתאים לחיפוש הוא מורכב ונמצא תחת שינוי מתמיד. הוא כולל פרמטרים טכניים כמו מהירות טעינת הדף או התאמתו לסוגי מדיה שונים (מחשב, טאבלט או סמארטפון וגדלי מסך שונים), פרמטרים פנימיים כמו בדיקה שכל הקישורים המופיעים בדף פעילים ונכונים, הערכה של כמות התוכן הרלוונטית למשתמש הקיימת באתר עצמו ומידת ההכרה שהוא מקבל מאתרים אחרים – האם יש אתרים או מקורות אחרים (בלוגים ופורומים לדוגמה) בהם יש הפנייה אל הדף. על מנת לגרום לדף המקודם לעלות בדירוג התשובות יש לטייב את מבנה האתר לצד יצירת רשת קישורים ונוכחות של האתר ברשת.

 

מה ההבדל בין פרסום ממומן לקידום אתרים אורגני בגוגל?

המטרה של שתי שיטות הקידום היא זהה: לדאוג שהאתר יופיע בין התוצאות הראשונות. באמצעות פרסום בגוגל ניתן להגדיר תקציב ולקבל תוצאות יחסית מהירות. מנגד, חלק גדול מהגולשים כבר יודעים לזהות מה הן מודעות ממומנות ומה אתרים שהופיעו כתשובה אורגנית לחיפוש ונוטים להתעלם ממודעות ממומנות. ישנם תחומים בהם התחרות רבה, קהל היעד טכנולוגי פחות או שהמטרה היא להביא את שם החברה המקודמת לכלל מודעות גם ללא הקלקה שם יש יתרון לפרסום בגוגל. לרב, השיטה האורגנית המשלימה זולה יותר ופועלת לאורך זמן, אך גם דורשת יותר זמן על מנת להראות תוצאות.

בשתי השיטות חשוב לבצע פעולות מעקב ובקרה על החומרים שפורסמו כמו גם פעולות מקדימות ומתמשכות כניתוח שוק, קהל יעד ומחקרי מילים וביטויים על מנת למקסם את תוצאות הקידום והפרסום.

השאר תגובה