רוצה למכור יותר? קידום בגוגל זו הדרך שלך להגיע לקהלים חדשים

דווקא עכשיו, בתקופת הקורונה, שאין טיסות ואין תיירות שופינג, כדאי להרחיב את מאגר הלקוחות ולמצוא קהלי יעד, שפעם מצאו את מבוקשם בעיקר במדינות בהן השופינג זול – כמו מדינות במזרח אירופה, או מושך ויצירתי, כמו לונדון, פריז וכדומה. זה בדיוק הזמן לנצל את הוואקום שנוצר בשוק בכדי למצוא לקוחות חדשים שישמחו לקנות ממך, והדרך היעילה ביותר למצוא את אותם לקוחות היא באמצעות קידום ממוקד וחכם.
קידום יעיל הוא זה שמקיף 360 את קהל היעד שלך
נהוג לחשוב שקידום בגוגל הוא פרסום רגיל על פי מילות מפתח, שקופץ בעמוד ראשון במנועי חיפוש ומספק ללקוח הפוטנציאלי שלך את כל המידע שהוא זקוק לו, בכדי להחליט שהוא מעוניין להתחבר אליך עסקית. האמת היא, שפעולת קידום יוצרת את כרטיס הביקור שלך, שתפקידו למצוא את הלקוח שלך לאו דווקא בנקודה בה הוא מחפש מוצר כמו שלך, אלא בנקודות שיטוט רנדומליות שלו ברשת. אם הוא מחפש ג'ינס, לצורך הדוגמא, ואתה מוכר ג'ינס, אתה תיבלע בתוצאות שיספקו לו מנועי חיפוש – וגם אם לא תיבלע, הרי שבהיעדר תוכן ייחודי – אתה גם לא תבלוט. לעלות במנוע חיפוש זו לו חוכמה, וגם לא מייצר קהל לקוחות – בטח שלא קהל משני וחדש. בכדי לדוג לקוחות חדשים, בשביל לבשר לעולם על המוצר המעניין שלך, אתה צריך לתפוס את הלקוח שלך כשהוא מחפש משהו אחר, כשהוא חושב מה לאכול לארוחת ערב, כשהוא קורא מאמר מעניין על תוכנית הטלוויזיה החביבה עליו. בצורה כזו אתה תופס אותו כשהוא נקי ונטול דיעות קדומות, כשהוא לא רווי בתמונות של מוצרים כמו שלך אך מתחרים לשלך. בנוסף לכך, בכדי שקידום בגוגל יהיה יעיל, עליך להקיף מבחינת המוצר שלך, לא רק את המעגלים הקרובים של המוצר, אלא גם את אלה שמשיקים אליהם, וכן הלאה וכן הלאה, עד שמגיעים למונחים שעל פניו, אינם נראים בכלל קשורים למונח המקורי שאותו אתם רוצים לקדם. כמובן, רק לכאורה.
קידום שעובד הוא זה שמעניין את הלקוח שלך, עוד לפני שהוא נהיה לקוח
כיום ברור שהתוכן הוא באמת המלך, והוא זה שמחבר, מקשר וגם מוכר. כשאתה כותב על מוצר, במטרה לקדם אותו, חשוב שתכתוב את זה לאדם שאתה מדמיין שיקנה את המוצר. אם פעם קידום בגוגל הוביל לתוכן ירוד ועילג, מתוך מחשבה שרק בוטים קולטים את מילות המפתח ודוחפים אותו במנועי החיפוש, הרי שכיום מבינים את החשיבות של תוכן איכותי ומעניין. יש כמה דרכים לתאר ולשווק את המוצר שלך, אבל אם תכתוב מאמר שכולו שיר הלל, הלקוחות הפוטנציאליים שלך עלולים להירתע, כי זה ייראה פרסומי ואגרסיבי מדי. חשוב שהתוכן יהיה קליל, שידבר ללקוח בגובה העיניים, שידבר על נושאים נוספים שקשורים לתחום העניין של הלקוח בפוטנציה. למשל, אם אתה מוכר קרם לשיער, אתה יכול לכתוב מאמר שהכותרת שלו היא בכלל "איך לטפח את השיער גם בקיץ הישראלי השרבי", או כל כותרת אחרת שמושכת לקריאה ולא זועקת "פרסום!". בתוך המאמר אתה יכול להכניס פסקה על קרם השיער שלך, שמעניק תוצאות נפלאות וכו'.
אורגני או ממומן?
השילוב של קידום ממומן, שמעניק תוצאות מיידיות בזכות מהלכים טכניים חכמים, עם קידום אורגני, שמתבסס על תוכן, יאפשר למוצר שלך גם להיות נוכח במנועי חיפוש במיקומים מצוינים, וגם לככב לאורך זמן בזכות המאמרים, שלא נמחקים ממנועי החיפוש שנים ארוכות.