איך ניתן לבדוק את האפקטיביות של הפרסום?
על מנת למכור מוצר או שירות כלשהו בהצלחה, אחד הדברים החשובים ביותר שעליהם עלינו להקפיד הינו פרסום. פרסום טוב יסייע בחשיפת המוצר או השירות לכמויות רבות יותר של אנשים וכן למגוון רחב יותר של אנשים, עניין שיסייע, בתורו, להגדלת ההכנסות מהמוצר או השירות. עם זאת, חשוב להבין כי לא כל פרסום הינו פרסום טוב או אפקטיבי. איך ניתן לבדוק את האפקטיביות של הפרסום על מנת שנוכל ליהנות מיתרונותיו? הרי לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא.
מהו פרסום?
למושג פרסום הגדרות רבות, אשר את כולן ניתן להכניס תחת אותה הגדרה כללית – העברת מסר כלשהו אל קהל באמצעות מדיה (כמו למשל טלוויזיה, רדיו, אינטרנט וכדומה), וזאת לצורך השגת מטרה תדמיתית, שיווקית או שתיהן. כלומר, מטרתו של הפרסום הינה למקסם רווחים של מוצר או שירות אותם מציע העסק. לחילופין או במקביל, מטרתו של הפרסום הינה לשפר את תדמית העסק, המוצר או השירות כפי שהם נשקפים לציבור.
מהו מכון מחקר ומהי מטרתו העיקרית?
מכון מחקר הינו מכון שמטרתו לבדוק יעילות של תהליכים כלשהם, בהתאם לצרכי הלקוח. מכון מחקר איכותי ולגיטימי, יבדוק עניינים כאלה באופן מדעי – כלומר, באמצעות שימוש בשיטות מחקר שונות. באופן זה, יוכל מכון המחקר לתת ללקוח דו"ח מפורט המציג את מסקנותיו בנוגע ליעילות של תהליכים מסוימים, וכמו כן גם הצעות לשיפור ולייעול התהליכים כפי שהן התבטאו במחקרים השונים. בדרך כלל, שימוש במכוני מחקר נעשה לצורך בדיקת היתכנות ופוטנציאל השוק בתחום מסוים, גיבוש אסטרטגיה, שיפור מערכות מידע ועוד.
כיצד נבדוק את יעילות הפרסום ובאיזה סוג של מחקר כדאי להשתמש?
על מנת לבחון שאלות כמו יעילות פרסום, ניתן להשתמש במגוון של שיטות מחקר, כאשר הבולטת שבהן הינה שיטת המחקר האיכותני. במסגרת שיטת מחקר זו, ייעשה שימוש בדרך כלל בקבוצות מיקוד, ראיונות עומק, שיטות תצפית ומעקב וכדומה. מטרתן העיקרית של שיטות מחקר אלה הינה להבין את ההתנהגות הצרכנית ואת השפעת הפרסום עליה. כך, למשל, במסגרת ראיונות עומק, יוכלו החוקרים לשאול שאלות שמטרתן להבין את הרבדים העמוקים ואף הסמויים של התנהגות הצרכנים. באופן זה, ניתן יהיה להגיע באופן יעיל ומדעי למסקנות, שיספרו לנו על איכות הפרסום והשפעתו על הצרכנים. בנוסף, באמצעות מחקרים אלה, נוכל להבין בצורה טובה יותר מהי שיטת הפרסום הטובה ביותר בה ניתן לנקוט על מנת למקסם רווחים.