קידום אתרים אורגני – מה זה ומי צריך את זה?

ספקי אינטרנט

בימנו, עסק שלא קיים ברשת, הוא עסק שלא קיים במרחב העסקי החשוב ביות שעומד לרשותנו כיום. כל עסק שמעוניין להגדיל את מעגל הלקוחות והמכירות ולהיות רווחי יותר, ולשפר את המוניטין החיובי שלו – חייב להיות מקודם במנועי החיפוש. מה זה קידום אתרים אורגני? מה ההבדל בינו לבין קידום ממומן? ואיך עושים את זה?

מה זה קידום אתרים אורגני?

נתחיל בהגדרה של קידום אורגני: קידום אורגני ("טבעי") של אתרים במנועי חיפוש, או SEO (Search Engine Optimization) מתאר מגוון של פעולות המתבצעות במטרה לשפר מיקום של אתר בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש (בעיקר גוגל – מנוע החיפוש המתקדם והמוביל בעולם) – המתקבלות בתשובה לביטוי חיפוש שהקליד גולש. מיקומי תוצאות גבוהים מניבים תוצאות מסחריות שמצדיקות את ההשקעה בקידום האתר – הן מגדילות את החשיפה למותג, את התנועה הנכנסת לאתר והכי חשוב: את אחוזי המכירות של העסק.

קידום אתרים אורגני – איך זה עובד?

יותר מ-90% מהגולשים ברשת משתמשים במנוע החיפוש של גוגל בכדי למצוא מידע בנוגע למוצרים\שירותים בהם הם מתעניינים. במטרה לספק לגולש את התוצאות הטובות והמדויקות ביותר, מסננת גוגל את כמות התוצאות האדירה לפי קריטריונים שמסייעים לה לקבוע את איכות האתר ואת המיקום בו ידורג בתוצאות החיפוש, בהתאם.

אתר שלא עונה על הקריטריונים של גוגל – מחזיק בהרבה פחות סיכויים להיות מוצג בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. פחות מ-5% מהגולשים עוברים לדף התוצאות ה-2, מה שאומר שאתר שאינו נמצא בעמוד הראשון של גוגל בתוצאות החיפוש – הוא אתר שלקוחות פוטנציאלים כמעט ולא יגיעו אליו דרך החיפוש "הטבעי" (הקלדת מילת חיפוש בחלונית החיפוש של גוגל).  במילים אחרות, בעל האתר הזה פשוט מפסיד לקוחות.

לדוגמה, אם יש עסק שמוכר מוצרי טיפוח ויש לו אתר באינטרנט, וגולש נכנס לגוגל ומקליד מילת חיפוש הקשורה במוצר שאותו העסק מציע, נניח קרם פנים – אם הדף באתר שעוסק ב"קרם פנים" לא מקודם אורגנית (לא עבר התאמה לדרישות של מנועי החיפוש ובראשם גוגל) רוב הסיכויים שהוא לא יופיע כאחד מ-10 התוצאות הראשונות בעמוד הראשון של גוגל, ואותו גולש יבחר באתר של מתחרה שכן מופיע בין התוצאות הראשונות. לכן, כל בעל אתר אינטרנט שמעוניין בתנועה של לקוחות לאתר – חייב קידום אתרים אורגני.

מה ההבדל בין קידום ממומן לאורגני?

לקידום ממומן יש יתרונות רבים משלו והוא לא "בא על חשבון" הקידום האורגני. ההבדל העיקרי בין קידום ממומן לקידום אתרים אורגני הוא טווח ההשקעה: קידום אורגני הוא השקעה לטווח הרחוק. התוצאות של קידום אתרים אורגני הן תוצאות "משרישות", שנשארות לאורך זמן ובשונה מקידום ממומן, לא "נעלמות" ברגע שהקמפיין הפרסומי יורד. עוד יתרון של קידום אורגני הוא ה"טבעיות" שלו – קידום אורגני משתלב האופן טבעי וזורם בתוצאות האורגניות של חיפוש שמבצע הגולש. בשונה מקמפיין פרסומי, קידום אורגני מתפרש הרבה פעמים כאמין יותר על ידי הגולש, והוא אכן כזה. והשורה התחתונה והחשובה מכל: לקידום אתרים אורגני יש החזר השקעה פשוט מעולה, וארוך טווח.

איך עושים קידום אורגני בגוגל?

קידום אורגני בגוגל דורש ביצוע שינויים באתר ומחוץ לאתר, על מנת להפוך אותו לאטרקטיבי ונוח לגולש, ובד בבד להתאים את האתר לדרישות מנועי החיפוש.

למנוע החיפוש של גוגל יש קריטריונים רבים, בעזרתם מחשבים את איכות האתר ובהתאם, קובעים את מיקומו בתוצאות החיפוש.  בנייה נכונה עבור מנוע החיפוש תאפשר את זיהוי האתר כאיכותי שעונה על הקריטריונים, ותגדיל את סיכוייו לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש.

מה כולל קידום אתרים אורגני?

קידום אתרים אורגני כולל מגוון של פעולות שונות שנעשות במטרה לשפר את מיקומי האתר בתוצאות החיפוש. חלק מהפעולות החשובות ביותר שמתבצעות כחלק מעבודת הקידום האורגני בגוגל:

  • טיפול במבנה האתר ובהיררכיה.
  • טיפול בתוכן באתר.
  • שינויים בקוד האתר – הפיכתו לאופטימלי עבור מנועי החיפוש.
  • זיהוי תקלות וטעויות באתר.
  • בניית קישורים איכותיים הנכנסים לאתר.
טכנולוגיה ואביזרים כללי ניהול עסק ופיננסים סמארטפונים עבודה וקריירה קניות באינטרנט שיווק באינטרנט שירותי אינטרנט
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
10 דגשים בפיתוח אפליקציות לילדים
כאשר אנחנו ניגשים לפתח מוצר עבור ילדים, זה שונה באופן מהותי מאשר הדרך בה אנחנו מפתחים מוצר עבור...
קרא עוד »
ינו 10, 2019
עמוד נחיתה
עמוד נחיתה נועד לעתים קרובות לגרום למשתמשים לבצע פעולה כגון הרשמה לרשימת דוא"ל, הורדת מוצר דיגיטלי,...
קרא עוד »
ספט 29, 2022
מסכי הקרנה
מסכי הקרנה הם אחת הדרכים הפופולריות ביותר לצפות בסרטים ובתוכניות טלוויזיה. הם מאפשרים למשתמשים...
קרא עוד »
אוג 02, 2022