שלבים שיש לקחת בחשבון בעת קניית דומיין
אין ספק שקניית דומיין ברשת האינטרנט לאתר של החברה או העסק שלנו הוא צעד שיש לשקול בכובד ראש, לא בהיבט של האם לרכוש או לא לרכוש היות ובעידן הדיגיטלי של היום ברור שהתשובה היא לרכוש דומיין באינטרנט, אלא בהיבט של מהם השלבים שיש לקחת בחשבון בעת קניית דומיין באינטרנט. למעשה, לכל צעד שכזה תהיינה השלכות גדולות על העתיד השיווקי של החברה שלנו. קרבות משפטיים רבים התנהלו בעבר על דומיינים שנרכשו על ידי אנשים פרטיים עם שם של חברות מובילות במשק בימים שבהם האינטרנט עוד היה רק בחיתוליו, עיין ערך מעריב שסביב הדומיין שלו התנהל קרב משפטי ארוך ומייגע שלא נשא פרי בסופו של דבר. אז הנה מספר עקרונות שעלינו לשים אליהם לב בטרם אנו בוחרים דומיין לעסק שלנו.
בחירת שם שמתאים לעסק שלנו ולאסטרטגיית השיווק
חשוב מאוד שהשם של הדומיין אותו נבחר יהיה שם החברה, או לחילופין יעלה אסוציאציה למוצר אותו אנו מוכרים. שם הדומיין חייב להעביר מסר כלשהו לגולש ולהזכיר לגולש שהוא הגיע למקום הנכון, מעבר לכך ששם הדומיין מעביר ללקוח שלנו מסר הוא גם חייב להיות אטרקטיבי וקליט היות ולעיתים הגולש הפוטנציאלי יראה את הכתובת של הדומיין שלנו על פרסומת למשך שנייה או שתיים ועליו לזכור אותה בעל פה.
מאמר שימושי נוסף בנושא:
איך לקנות את הדומיין המושלם?
כדאי לבחור שם בעברית
לא רבים יודעים זאת אך ניתן לבחור לדומיין שלנו שם בעברית, דבר שבאופן אוטומטי מעלה את הסיכויים שלנו לכך שהדומיין עם שם החברה שלנו יהיה פנוי. הדבר מעל הכל משרת את המטרה של קידום אתרים אורגני, היות וברגע ששם הדומיין הוא גם שם החברה ונוסף לכך הוא גם מילת מפתח שנמצאת בקידום בגוגל, באופן אוטומטי גוגל יעריך את הדבר ויעזור לנו לטפס בדירוג הקידום האורגני למעלה הדף הראשון. הדבר יכול להיות בעייתי במידה והחברה שלנו היא בינלאומית מה שמוביל אותנו לנקודה הבאה.
סיומת ישראלית או בינלאומית
אז אחרי שבחרנו שם של דומיין חשוב מאוד שנבחר בין אחת מהסיומות הבאות, סיומת IL ישראלית או סיומת COM בינלאומית. הדבר מתקשר באופן ישיר עם אסטרטגיית השיווק שלנו היות ואם בחרנו בשיווק לוקאלי והעסק שלנו לא פונה אל מדינות מעבר לים כנראה שנבחר בסיומת IL, אך אם אנחנו מראש מכוונים לקהל יעד במזרח או ארצות הברית ואירופה כנראה שסיומת COM תתאים יותר לאתר שלנו.