לפני שמשלמים באינטרנט נבדוק את הדברים הבאים
בישראל של היום, מאד קשה למצוא אדם מתחת לגיל 50 שעדיין לא ביצע רכישה מקוונת של מוצר או שירות כשלהו. בעידן שבו אפילו משרדי הממשלה משתדרגים לשירותי סליקה מקוונים והם אפילו מעודדים את הציבור הרחב לעשות זאת, נדיר יהיה למצוא משק בית או עסק שמעולם לא מסר את פרטי האשראי שלו לחברת סליקה חיצונית, בין אם מדובר בחברת האשראי ובין בחברה אחרת. ועם זאת, גם אם אתם מנוסים מאד בתחום ואתם סבורים כי פרטיכם מאובטחים באופן המיטבי, כדאי שתבדקו את הדברים הבאים:
1. אמינות האתר
עוד לפני שנדבר על מעמד התשלום עצמו, חשוב מאד לשים לב שאתם אכן משלמים עבור המוצר שאתם מתעניינים בו, וכי אתם אכן נמצאים באתר הנכון. הרבה פעמים כאשר נשלחים אלינו קישורים לקבלת מוצר מחנות חדשה, או אפילו מוצרים מאתרים שנראים לנו מוכרים – חשוב לשים לב אם יש פרטים חשודים, בכל פתיחה של האתר מחדש: כתובת URL לא מדויקת עם עיצוב אתר זהה – משמעה וירוס באופן ודאי, ואם מדובר באתר שאינכם מכירים חשוב לחפש אודותיו חוות דעת, אולם לא באתר עצמו אלא בפלטפורמות אמינות כמו קבוצות פייסבוק רלוונטיות למשל.
2. תשלום מאובטח
לאחר שווידאתם כי מדובר באתר חנות וירטואלית אמין, יש לבדוק את אמצעי התשלום שלו – שכן גם אם כוונותיו של מנהל האתר טובות, ייתכן שהוא חשוף לזיוף וגניבת זהויות ללא ידיעתו. משום כך, יחד עם יתרונות של סליקה חשוב מאד לבדוק האם האתר שבו אתם גולשים מאובטחים בתקני ההצפנה המחמירים הקיימים כיום, ומומלץ מאד להוסיף שלבי אימות אחרים אם הדבר מתאפשר, כגון תשלום דרך PayPal, שליחת קוד חד פעמי לנייד וכיוצא באלה.
3. החליפו את הסיסמה
נכון, זה אולי נשמע מעצבן, אבל החלפת הסיסמה באופן קבוע יכולה לחסוך לכם מאות ואלפי שקלים במקרה של גניבה או אובדן הכרטיס, ולעתים אפילו במקרים שהמכשיר ממנו אתם מבצעים את התשלום אבד או נגנב. למעשה, זיוף זהויות יכול להיות אפילו מרחוק דרך מכשיר אחר, ופריצה לפרופיל הפיננסי האישי שלכם מחייבת החלפה תכופה של הסיסמה. לכן, מומלץ להחליף את הסיסמה אחת לכמה שבועות לפחות, ולהקדים בכך אפילו את חברת הסליקה עצמה – שלרוב ממליצה על כך כל שלושה או ששה חודשים.
אולי יעניין אתכם לקרוא גם על: קידום אתרים SEMARKETING