קידום אתרים אורגני – קצת על המקצוע הנדרש ביותר
עולם האינטרנט יצר כידוע לא מעט מקצועות חדשים, מקצועות שלא היו קיימים בעבר, שכן לא היה צורך בהם, לא היתה את הפלטפורמה שהמקצועות אלו נדרשו עבורה, ובעיקרון מדובר במקצועות שנוצרו עבור האינטרנט, בלעדיו לא היה בהם צורך. קידום אתרים אורגני זו דוגמא מאוד טובה לכך.
קידום אתרים הוא מקצוע מאוד מבוקש, מאחר והוא למעשה אחראי על כל הנושא של פרסום ושיווק האתר במנועי חיפוש, ובראש ובראשונה בגוגל. אם לא עובדים עם מקדם אתרים מקצועי, אז לא משנה מה נעשה באתר וכמה איכותי ורלוונטי הוא יהיה, הגולשים לא יגיעו אליו, לא יכירו אותו ואנחנו לא נוכל ליהנות מהם.
קידום אורגני לעומת ממומן
QPLAY קידום אתרים מסבירים כי קידום אתרים מחולק לשני חלקים. חלק אחד מתייחס לקידום ממומן שנעשה בעזרת פרסום בגוגל בתשלום והחלק השני, הוא כאמור קידום אתרים אורגני שנעשה על ידי עבודה על האתר ומסביבו, מתוך כוונה לקדם את האתר במנוע החיפוש, בדירוג האורגני שלו. זה הרבה יותר סזיפי, הרבה יותר קשה, הרבה יותר מאסיבי, אך ללא ספק יותר משמעותי מאשר קידום בפרסום בגוגל.
בהקשר זה קראו גם על קניית קישורים.
חשוב להבהיר, קידום אתרים אורגני הוא לא במקרה תחום מאוד מבוקש ואחד התחומים החשובים בעולם האינטרנט. במובן מסוים אפשר לומר, שמקדם אתרים הוא כמו פרסומאי או איש שיווק. בדיוק כפי שאנחנו נרצה שאיש פרסום יבצע קמפיינים עבור העסק שלנו בשביל לחשוף אותו לקהל לקוחות רחב ככל שאפשר, כך נרצה שמקדם אתרים יעבוד על האתר שלנו וידאג לקדם אותו בגוגל, במטרה לקחת אותו אל מקומות חדשים, במטרה לחשוף אותו אל קהל רחב ככל שניתן, קהל רלוונטי שיבצע פעולות באתר שלנו.
בסופו של דבר המטרה של קידום אתרים אורגני הוא מאוד פשוט, להפוך את האתר לפופולארי בביטויים שרלוונטיים עבורו. לשם כך יש צורך לבצע מחקר, בו יהיה אפשר לראות מה הם אותם ביטויים, יהיה צורך לבצע שיתופי פעולה ודברים אחרים אשר יהפכו את האתר למוכר, פופולארי, ורלוונטי עבור הגולשים שמחפשים אתר כמו שלנו בביטויים מסוימים, ביטויים שרלוונטיים לעסק שלנו.
תוכלו לקרוא עוד על קידום אורגני באתר של דניאל זריהן.