פתיחת עסק באינטרנט
אנשים רבים מבקשים להרחיב את העסק באמצעות פתיחה של חנות נוספת, רק שהפעם במקום שהיא תצריך דמי שכירות ועובדים נוספים, הם מעדיפים שהיא תצריך תוכנה ומעצב גרפי, וזאת כי מדובר בהקמת חנות אינטרנטית. מכאן שבין אם שואפים להתרחב, או פשוט להגשים חלום ולפתוח עסק היכן שכולם בכול מקרה נמצאים, הרי שאתם עומדים להכיר אופציה מאוד כדאית, רווחית וידידותית למשתמש, כמובן כל עוד אתם מקבלים את העזרה המקצועית הרצויה – אם מצד עסקים שמומחים בכך ואם מצדן של תוכנות עזר שהופכות את סך ההתנהלות להרבה יותר יעילה, חפה מטעויות, יסודית והרמטית.
התמודדות בירוקרטית
אין לטעות שהעובדה שמקימים חנות ברשת האינטרנטית פותרת מלהתנהל באופן מסודר בעיני החוק, ועל כן אם טרם הוגדרתם כעצמאיים, יש לפתוח תיק עסק, כאשר השלב הראשון הוא לעבור במע"מ, ובהתאם לסך ההכנסות (הצפויות בשלב ההתחלתי) להגדיר את העסק כמורשה או פטור. פה נעצור ונחדד שזה הזמן להיעזר ביועץ מס, על מנת שיוודא עבורכם שסך ההתנהלות מסודרת וחוקית, כך שאתם תוכלו להמשיך להתמקד במה שאתם טובים בו – העסק שלכם. כמו כן, מלבד יועץ מס, גם מוטב לקבל עזרה משלל תוכנות טכנולוגיות שעשויות להקל ולמקסם את סך הפעולות. מבקשים דוגמה? רכשו תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט. באופן שכזה תוכלו באמצעות תוכנה אחת לשלוח חשבוניות מס, לייצר מסמכים, לנהל גביה, להתחבר למערכת תשלום, לסלוק כרטיס אשראי, לנהל קמפיינים במייל, לשלוח פקסים ועוד.
הקמת אתר מכירה
על מנת להקים אתר מכירה אידאלי, יש כמה דברים שמומלץ להתעכב עליהם. להלן הרשימה המובילה:
- קידום אורגני – יש להזין מילות מפתח בהתאם למאפייני קהל היעד, מתוך מטרה לתמוך בקידום אורגני.
- הזנת תכנים – יש להזין כמה שיותר מלל איכותי אודות פריטי המכירה.
- נוחות התמצאות – יש להשקיע בקטגוריית מידע, כגון שאלות ותשובות ותקנון רכישה.
- אופטימיזציה – יש לוודא שהאתר בנוי באופן שנוח להתמצאות. מכאן שאם עומדים לבצע רכישה, רצוי שהמהלך יהיה כמה שיותר אינטואיטיבי. לשם כך רצוי לוודא שמיקום הקטגוריות באתר מסודר באופן היררכי, הגיוני ונוח לגישה. כיצד מוודאים זאת? באמצעות כלים ייעודיים, כגון מפות חום, מבחני A/B וכדומה.
- אבטחת מידע – יש להשקיע בקטגוריית מכירה מוכרת ומאובטחת שמצריכה כמה שפחות פעולות מצד הלקוח.
- חיזוק תחושת האמינות – יש לבצע מעקב שוטף, לעדכן את האתר, להזין באופן תדיר תכנים רלוונטיים ובעלי ערך מוסף, לאפשר מענה אנושי באופן נוח (ולו באמצעות תוספת של צ'ט אנושי) וכמובן כל הזמן להשקיע בשיווק – אם בתוך האתר ואם מחוצה לו.
- שליחת ההזמנה – יש להציע ללקוח לבחור לקבל את הרכישה באמצעות דואר רגיל או דואר שליחים, וכמובן לבצע עבורו מעקב.
- תמחור – כאשר מתמחרים את המוצרים באתר, יש לשקלל בפנים הוצאות שיווק, הוצאות שילוח, הוצאות הקמה, תחזוקת האתר וכדומה.
תחזוקה שוטפת
גם לאחר שפותחים תיק, רוכשים תכנות ומתחילים למכור, יש להבין שחשוב להישאר עם היד על הדופק – לבחון את דירוג האתר, את איכות התנועה, לבצע אופטימיזציה במגוון נדבכים וכדומה. אי לכך כבר מהשלבים הראשונים חשוב להכין תוכנית עסקית ארוכת טווח, מתוך מטרה למקסם את הנוכחות ברשת ולמשוך כמה שיותר לקוחות רלוונטיים. מכאן שאם נסכם, נציין שאכן פתיחת עסק באינטרנט מאוד כדאית ואף עשויה להוות אפיק כלכלי נוח ביותר, אך לאורך הדרך יש לסמן וי במגוון תחנות וכל הזמן לתחזק ולייעל.