Trueview – פרסום ביוטיוב באמצעות מודעות

כולנו יודעים שהפרסום עובד, אבל פרסום הוא מונח רחב המתייחס לשיטות שונות ושימוש בערוצים שונים. פרסום יכול להיות פרסומת ברדיו, פרסומת בעיתון, שלט חוצות, באנר באינטרנט ועוד אמצעים.
לכל אחד מאמצעי הפרסום יש יתרונות אך גם חסרונות; כל אחד מאמצעי הפרסום מתאים לקהל אחר, מוצר אחר ומטרה אחרת. אחד מאמצעי הפרסום המעניינים ביותר הוא הפרסום באמצעות סרטי הווידאו ביוטיוב. זהו אמצעי פרסום פופולרי המשיג הצלחה רבה ותוצאות טובות. שיטה זו מציגה תוצאות טובות מבחינת המפרסמים תוך כדי גרימת הפרעה מינימאלית לגולשים, כנראה שזהו חלק חשוב מסוד ההצלחה שלה. אך כיצד היא בדיוק עובדת?
ראשית כל עליכם להפיק את הסרט שתרצו לפרסם, זהו סרט תדמיתי או פרסומי בדרך כלל. לאחר מכן לבחור את פורמט הפרסום הרצוי. שיטת Trueview של גוגל עובדת ב 3 פורמטים שונים:
In-Search
כאשר בוחרים באפשרות זאת, סרט הווידאו שלכם יופיע בראש תוצאות החיפוש. הוא לא מופיע בכל תוצאת חיפוש אלא לפי מילות חיפוש מסוימות שהוגדרו מראש על מנת להטיח שהפרסומת תהיה רלוונטית לתחום החיפוש של הגולש. זהו יתרון ענק המאפשר לכם לקדם את סרט הווידאו לראש תוצאות החיפוש. תופתעו לדעת שזה אפילו לא עולה לכם כסף, החיוב נעשה רק כאשר הגולש מקליק על הקישור.
In-Display
לפי פורמט הסרט שלכם יפורסם בצדו הימני של המסך, בזמן שהגולש צופה בסרט אחר ובצד ימין מוצעים לו סרטים אחרים לצפייה. אותו העיקרון עובד כאן – רק כאשר הגולש לוחץ על הקישור אתם משלמים. ההופעה של הקישור במקום בולט מגדילה את הסיכוי שהוא ילחץ על הקישור.
In-Stream
בפורמט זה סרט הווידאו שלכם יופיע באופן אוטומטי לפני סרט שהגולש יבחר לראות. כלומר בשיטה זו אתם לא מחכים שהגולש יקליק על הקישור שלכם בשביל לראותו – הוא בוחר בסרט שהוא רוצה ופשוט מקבל כמה שניות של פרסומת. לגולש ישנה אפשרות לדלג על הפרסומת לאחר 5 שניות, רק במידה והגולש יצפה בשלושים שניות של סרט לפחות (או עד סופו) תחויבו בתשלום. שיטה זו היא פופולרית מאוד מכיוון שהיא מאפשרת לכם לחשוף את הגולש לחמש שניות של פרסומת לפחות שהן ללא תשלום מבחינתכם.
לשיטת פרסום זו יש יתרונות רבים מבחינת פילוח קהל המטרה:
היא מאפשרת לך לבחור את קהל היעד שמעניין אותך, לא רק לפי מילות חיפוש אלא לפי אזור גיאוגרפי. יתכן שאתה רוצה לפרסם שירות מסוים אותו העסק שלך מספק בישראל; בוודאי שאין צורך להציג את הפרסומת בפני גולשים מכל העולם, הם לא רלוונטיים עבור העסק שלך. הפילוח הגיאוגרפי של גוגל ויוטיוב הוא הרבה יותר מרמת המדינה, הוא מגיע עד לרמת שכונת המגורים. גוגל לא נעצרת בפילוח גיאוגרפי, למעשה גוגל מאפשרת לכם לחדד את קהל המטרה ולפלחו גם לפי מין, גיל, תחומי עניין ונושאים.
מערכת Trueview נותנת גם כלי חזק מאוד למנהלי המדיה בזכות מערכת ניהול המציגה מידע חשוב. אתם יכולים לנתח את תוצאות הצפייה ולקבל מידע על מי הקהל שצפה בסרט, שעות הצפייה, זמן הצפייה וכמה הקלקות כניסה לאתר שלכם היו. נתונים אלו הם חשובים מאוד לניהול המותג והפרסום.