צעדי חובה בשיווק דיגיטלי
תאריך: פבר 23, 2017

אחד מערוצי השיווק היעילים והבסיסיים ביותר כיום עבור כל עסק הוא מה שידוע כ"שיווק דיגיטלי", כאשר הכוונה היא לשיווק באינטרנט וברשתות החברתיות במגוון כלים טכניים מתקדמים. כלים אלו הופכים את השיווק הדיגיטלי לאפקטיבי ובעל פוטנציאל גדול בהרבה מאשר קמפיין שיווק "מסורתי" (כזה אשר מתמקד רק בערוצי השיווק מסורתיים יותר דוגמת עיתונים, טלוויזיה וכו'). אך על מנת שקמפיין שיווק דיגיטלי לעסקים אכן יפיק את כל התועלת שיש להפיק מהאינטרנט ככלי מתקדם ומשוכלל לניתוח והפצת מידע, יש צורך בהבנה מקצועית וניסיון בתחום. להלן חמישה צעדי חובה בסיסיים שכל קמפיין שיווק דיגיטלי חייב להכיל, אם ברצוננו להפיק ממנו לפחות את מרבית הפוטנציאל הקיים בתחום –
- התאמה לצרכי הגולש –אחד המאפיינים החשובים ביותר של השיווק הדיגיטלי הוא היכולת לכוון בצורה מדויקת יחסית את המסרים השיווקיים שלנו, את קהל הגולשים אליהם נגיע ואת המסרים עימם נפנה לכל קבוצת גולשים. על מנת לעשות זאת בצורה יעילה עומדים בפני אנשי השיווק הדיגיטלי מספר כלים מתקדמים המאפשרים לפלח לעומק את קהל הצרכנים הפוטנציאליים ולמצוא את הצרכים והרצונות של קבוצות גדולות של גולשים. כלי ידוע בהקשר זה הוא מחקר מילות מפתח אשר נותן לנו תמונה טובה בנוגע למילים ולביטויים (הרלבנטיים עבורנו) המחופשים ביותר ברשת. בהתאם למחקר מילים מעמיק ניתן לקבוע מסרי פרסום ושיווק מדויקים יחסית ולהפנותם בדיוק לקהל הלקוחות הפוטנציאליים המתאים.
- תמהיל נכון של צינורות שיווק –קמפיין יעיל של שיווק דיגיטלי לעסקים צריך לכלול פעולה במספר ערוצים שונים במקביל. נקודה זו רלבנטית הן בתוך עולם השיווק הדיגיטלי והן מחוץ לו –במסגרת השיווק באינטרנט ניתן לפעול במספר ערוצים רלבנטיים במקביל (לדוגמה – שיווק בפייסבוק, קמפיין אדוורדס של גוגל, קידום אתרים אורגני וכו'), וכך גם בתמונה הכוללת של הקמפיין. במסגרת מערך השיווק של עסק מסוים ניתן לפעול הן בזירה הדיגיטלית והן בזירות אחרות, כל עוד מבצעים את ההתאמה הנדרשת.
- מיפוי התהליך אותו עובר הלקוח –חשוב מאוד להבין בדיוק את המצב הנוכחי של העסק אותו משווקים ואת המטרות והיעדים לטווחי זמן שונים, ובהתאם לכך לקבוע ממה יורכב השיווק האינטרנטי. מיפוי מפורט של התהליך כולו חשוב עבור כל קמפיין שיווק דיגיטלי לעסקים וזה בדיוק מה שמאפשר הן למנהלי העסק והן לאנשי השיווק להעריך בצורה טובה את המצב בכל שלב ושלב ולבצע התאמות ושינויים תוך כדי פעולה.
- מדידה וניטור –עולם השיווק בכלל, ותחום השיווק הדיגיטלי בפרט הם תחומים תזזיתיים המשתנים מיום ליום. לכן, חשוב מאוד להיות עם האצבע על הדופק, למדוד ולנטר בדיוק את מצב הקמפיין ואת התוצאות המתקבלות מדי יום. האינטרנט מציע כלי מדידה וניטור מתקדמים ויעילים ביותר, החל מניטור יומיומי של כמות הכניסות והחיפושים ועד לניתוחים מורכבים יותר בכלים דוגמת "גוגל אנליטיקס" המאפשרים לדעת בדיוק היכן אנו עומדים מבחינת התקדמות הקמפיין.
- שימוש בכלים סטטיסטיים –כמובן שכל קמפיין שיווקי, וספציפית קמפיין שיווק דיגיטלי לעסקים חייב להשתמש בכלים הסטטיסטיים הבסיסיים והמתקדמים הקיימים בעולם השיווק. בשיווק דיגיטלי, כאמור, קיימים כלים סטטיסטיים רבי עוצמה המאפשרים לנו להבין את מצב השוק והתקדמות הקמפיין בצורה שוטפת ומדויקת יחסית. חשוב להבין כי רבים מכלים אלו אינם כה ברורים ופשוטים לשימוש, ולכן נדרשים אנשי מקצוע מעולם השיווק הדיגיטלי אשר מכירים את הכלים הללו, יודעים כיצד לעבוד איתם וכיצד להפיק מהם את המרב.