כתיבת תוכן

כתיבת תוכן לאתרים זהו תהליך מורכב גם לאלו היודעים את מלאכת הכתיבה. איך עושים זאת נכון? על מה חשוב לשים דגש? ומה הופך תוכן לאיכותי? כל הפרטים במאמר הבא.
אין זה סוד שהתוכן הוא הלב של האתר. תוכן איכותי יגרום לגולשים להסתקרן ולהמשיך הלאה, מיוזמתם, בדרכם להיות לקוחות. לכן, על מנת שהתוכן יעשה את עבודתנו נאמנה ויניע את הגולש לפעולה עליו לעמוד במספר סטנדרטים הן מבחינת מקוריות, הן מבחינת מבנה, הן מבחינת העיצוב, הן מבחינת הנגישות והן מבחינת התאימות עם מנוע החיפוש של גוגל.
אז מה הופך כתיבת תוכן לאיכותית ונכונה?
תוכן טוב הוא קודם כל תוכן מהנה לקריאה. ברגע שלגולש כיף לקרוא, הוא יסתקרן לגלות לאן הטקסט ייקח אותו וימשיך לגלוש באתר. על ידי כתיבת תוכן איכותי ופרסומו קל יותר להשאיר את הגולש באתר, להעלות את התעניינותו ולהכיר לו רעיונות ומוצרים. כמובן שעל התוכן צריך להיות נגיש, קריא, מעוצב ולפנות לגולש בשפתו. במקביל עליו גם להציג יתרונות ותועלות בצורה עניינית ואינפורמטיבית מבלי להישמע כמנסה לשכנע או "למכור". בנוסף, על התוכן לשלב בצורה טבעית מילים אשר יוכלו להפנות אליו לקוחות חדשים דרך מנוע החיפוש של גוגל וכך למשוך אל האתר לקוחות חדשים.
איך יודעים שהתוכן טוב?
אנו יכולים לנסות ולמדוד אותו לפי מקוריות, רמת הכתיבה והדרך בה הוא מעביר את המסר של האתר, אך מה שלא פחות חשוב הוא שיניע גולשים לפעולה. זוהי למעשה מטרתה של כתיבת תוכן, להגביר את יחסי ההמרה ולתרגם את העניין שגילו הכותבים בתוכן לכדי לפעולות שיהפכו אותם ללקוחות. לכן מלבד מקוריות, על התוכן לספק ערך מוסף לגולשים המגיעים אל האתר ולגרום להם להישאר בעמוד יותר מכמה שניות.
למה תוכן טוב חשוב דווקא לאתרים?
כשמדובר באתר אינטרנט, את מקומו של חלון הראווה ואיש השירות ממלא התוכן. ברגע שהגולש נכנס לאתר, המילים והתוכן יקפצו לו מעל פני המסך. תוך שניות ספורות יידע הגולש אם התוכן נראה לו עמוס, לא רלוונטי או לא ברור או שמא יעורר אצלו סקרנות ורצון להמשיך ולקרוא. תוכן טוב עושה את ההבדל בין גולש שנכנס ויוצא לאחר כמה שניות לבין גולש שיושב וסופג את מהותו, תוכנו ומסריו של האתר ולכן, מומלץ ורצוי להשקיע בכתיבת תוכן איכותית.