בניית אתרים ב-2016 – הטרנדים העיצוביים

פיתוח תוכנה - האקריו

שנת 2016 הייתה השנה שבה השינויים האחרונים בגוגל החלו להשפיע באופן מאסיבי על עיצובי האתרים. לא הייתה שנה קודמת שבה העובדה שבגוגל מעדיפים אתרים רספונסיביים, עם ניגודיות חזקה בין צבע הטקסט לצבע הרקע, גרמה לכל האתרים לקבל לוק זהה כל כך.

אתרים רספונסיביים עם התחזקות של שימוש בוידיאו

בשנה הנוכחית התחזקה המגמה של בניית אתרים רספונסיביים, המותאמים לצפייה באמצעות מכשירים שונים מטלפון נייד דרך טאבלט וכמובן מחשב. אתרים המתרחבים ומתכווצים בהתאם לגודל המסך הפכו לסטנדר, וכיום אם אין תמונה מרשימה, גלריה או וידיאו בחלק העליון של האתר מתחת ללוגו, האתר נראה מיושן ומשעמם.

נקסט סייט1

בניית אתרים עם שימוש בפראלקס

בשנה האחרונה התחיל להיות נפוץ שימוש באלמנטים שונים המשנים את מיקומם בהתאם לקצב הגלילה. המונח המקצועי לכך הוא פראלקס (Parallax). אתרים רבים משתמשים במספר שכבות הכוללות תמונות שכל אחת מגיבה בצורה נפרדת לגלילה ונותנת אשליה שהאתר בנוי בתלת מימד. בפועל למי שמתמצא בבנית אתרים, מדובר רק בשינויים של קבצי ג'אווה סקריפט ו CSS, ופלטפורמות רבות, כמו וורדפרס לדוגמה, תומכות בהוספת אפשרות זו לאלמנטים שונים בדף.

נקסט סייט2

הבדלים בגודל הפונט בין ישראל לארה"ב

אחת המגמות שהשתלטה על ישראל היא שימוש בפונטים גדולים במיוחד. בעוד בארה"ב ישנו שימוש רחב בפונטים כמו Helvetica או אריאל בגודל קטן, בארץ התחילה מגמה של בניית אתרים עם הפונטים העבריים שגוגל מספקת בחינם בגודל של לפחות 14 נקודות ומעלה. מעבר לשימוש בפונט גדול יותר החלה אופנה עיצובית נוספת הן בארץ והן בחו"ל של הדגשת עשר או עשרים ביטויים שונים בטקסט אחד באמצעות פונט גדול או קטן יותר, שינוי פונט ושינוי צבע גם אם לא מדובר בלינק.

תפריטים ולוגו שקופים, משנים צבע  או נעלמים

העובדה כי הדף משנה את צורתו החלה טרנד נוסף בבניית אתרים, התפריט משנה את צבעו את מיקומו, ולעיתים במהלך הגלילה נעלם לגמרי. כאשר הוא נמצא מעל וידיאו הוא מופיע בצבע אחד, ומעל הטקסט בצבע אחר. כמובן שהתפריט משנה את צורתו במעבר לגלישה מהסלולר או מטאבלט עם מסך קטן, ומשנה את צורתו לכפתור שבלחיצה עליו ניתן לעבור מקטגוריה לקטגוריה באמצעות גלילה.

בניית אתרים ועיצובם – צפי לשנת 2017

לסיכום, נראה כי תחום בניית האתרים ישנה את פניו עוד הרבה בשנים הקרובות אך נראה שהעיצוב הרספונסיבי הגיע כדי להישאר, אחד התחומים שעשויים להפוך לאוטומטיים יותר הוא אפשרות הנגשת האתרים ושינויי רקע האתר באמצעות כפתור מיוחד בציידי האתר, מגמה שכבר התחילה לתפוס תאוצה. היכולת לשנות את גודל הפונט ולהפוך את האתר הצבעוני לשחור-לבן תאפשר לבעלי מוגבלויות ראייה לקרוא אותו טוב יותר, ותכונה זו יכולה לתת לאתר כמה נקודות נוספות בכל הקישור לקידומו בגוגל.

טכנולוגיה ואביזרים כללי ניהול עסק ופיננסים סמארטפונים עבודה וקריירה קניות באינטרנט שיווק באינטרנט שירותי אינטרנט
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אפיון תוכנה – למה זה נחוץ?
כאשר עומדים לצאת לדרך עם פיתוח תוכנה, ישנה חשיבות רבה לדרך שבה מחליטים לעשות זאת, שכן אם רוצים לבצע את...
קרא עוד »
מאי 15, 2022
רישום חברה און ליין – איך זה עובד?
על מנת לרשום חברה אונליין יהיה צריך להיעזר בכרטיס חכם אשר הונפק על ידי גורם שמוכר על ידי משרד המשפטים....
קרא עוד »
נוב 20, 2017
בניית דף נחיתה – איך לבנות דף נחיתה בצורה חכמה
המטרה של דף נחיתה כפי שיודע כל איש שיווק דיגיטלי, היא לעודד גולשים להשאיר פרטים, קרי לייצר לידים...
קרא עוד »
אפר 24, 2022